dinsdag 15 november 2016

EEN CERTIFIKAAT VAN DE BURGEMEERSTER OM IN CONGE TE KOMEN.

EEN CERTIFIKAAT VAN DE BURGEMEESTER DAT MARTHA NA 4 JAAR THUIS IS.
Gent den 20 december 1918
“ Nu alice dat is een brief dat ik u meegeeft van eene cameraad tot tegen Bordeaux want de conges zijn op voor frankrijk maar ik mag nog komen. Daar ik in conge geweest heb naar nonkel  August, zoo ik moet mijne toer afwachten. Maar ge moet zien als Martha thuis komt datgij met haar naar den burgmeesters gaat achter een certifikaat voor mij en doen daarop zetten dat Martha afgekomen is van duitschlsnd en dat meer dan 4 jaar is dat ik haar niet meer gezien heb en alzoo zouw ik nog voor nieuwjaar kunnen thuis zijn.

En ge moet ook geld zenden want het zouw kunnen gebeuren dat wij moeten onze route betalen. Zoo ge moet maar geld genoeg zenden want ge moet ook weten dat het bijna een jaar is dat ik u allen niet meer gezien heb en ik verlang ook ne keer al te samen te kunnen klappen en lachen.".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten